Det börjar arta sig :)

Viktväktar frysrätterna på jobbet, skippandet av pommes och annat skit till maten, bara kött och sallad och betydligt mindre godis och läsk börjar visa sig.
Cyklingen gör nog sitt också och det blir bättre, jag blir gladare varje vägnings och mätnings söndag :)

Vad är en kropp igentligen och vad betyder den? För mig betyder den tyvärr mycket, det säger mycket om en person tycker jag, kanske är jag fortfarande jätte barnslig men jag har alltid sagt att jag tar livet av mig om jag blir tjock igen. Det är den värsta känslomässiga resa jag gjort i hela mitt liv, min gravidmage Älskade jag, jag tyckte det var så fint när den bara blev större och större. Å andra sidan har jag alltid innan tyckt att jag varit jätte tjock.. men bevisligen så var jag bara dum i huvudet, jag vet inte riktigt vart jag vill komma med det här mer än

att det är sjukt hur mycket kroppen kan förändras på så pass kort tid...
och hur mycket en mage kan förändra en person


Första bilden är min första graviditetsbild, v5 (4+4) och den andra är från kvällen innan Leo föddes.


1v efter Leo och 1månad efter


Det finns kläder som är smickrande, och så finns det dom som minst sagt inte är det.
(därav att det var den enda bilden av över 20000 av jonis bilder från 6mån tillbaka som jag kunde hitta på min mage)


Så här står jag idag och börjar faktiskt för första gången i mitt liv bli ganska nöjd utan att behöva hålla andan även om det inte ser likadant ut när man sitter och tackvare mitt magiska hjälpmedel som jag inte lämnar hemma ;)

Året har varit långt och med många andra förändringar, yttepytte spinkig blir jag nog aldrig igen men idag är en bra dag när jag faktiskt är yttepytte nöjd med mig själv och Överlycklig för min son!
Jag gör Framsteg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0