Den hemska bussresan

I knew it det regnar som vanligt på midsommar. Men det är ändå väldigt lugn på jobbet, vi är bara 3st här nu ist för 70-80pers som det är en vanlig dag. Så det är väldigt lugnt!
Ringer typ ingenting förrutom på support som jag inte kan ett skit om och en hel del idioter som vill ha ut en tekniker nu, vad tror puckot som sitter ute i Österbymo? Att jag kan flyga dit och fixa in hans jävla tv4 sport?! Mongo! Så det är mycket spelande här idag ;)

Efter jobbet blir det hem till mamma för att se om det blev någon midsommarmiddag kvar till mig, hörde att det skulle finnas kräftor också <3



Iaf det hemska på bussen som jag fått lite frågor om som hände här om dagen var när jag och Leo åkte från sundbyberg till mörby med 509 så var det fullt med barnvagnar på bussen och bussföraren kör som en IDIOT och blir tillsagd flera ggr att hon ska ta det lugnt. Men det lyssnar inte hon på utan när det kommer en sväv kurva så tvärbromsar hon, en mamma med sin 1månaders dotter som var i vagnen i mitten, ramlar omkull och direkt efter så ramlar också vagnen och dottern flyger ut! Mamman kommer inte upp eftersom hon har vagnen halvt över sig och dottern åker ner för trappen med huvudet före och slår upp hela huvudet. 
Det blir panik på bussen och det sprutar blod överallt. Mamman är i chock och liggar på golvet och försöker stoppa blödningen medans bussföraren skriker i högtalaren att man inte får ha vagnen mitt i gången och att vi måste vara tysta så att hon kan koncentrera sig! Tillslut får man bort vagnen från mamman och då ser man rakt in i bebisens huvud :(

Det var det hemskaste jag sett på länge och jag har mått så dåligt över det hela veckan, att bussföraren sen inte ens stannade förens vid nästa station! Det tycker jag är helt oacceptabelt och det var också det som J ringde till SL och sa sen men dom hade inte ens fått in att det varit någon olycka på den bussen, vilket är konstigt eftersom den bussen kan dom inte ha fortsatt att köra med. Den behövdes verkligen spolas av för det såg ut som ett blodbad där inne, hade ingen aning om att så små bebisar kunde blöda så mycket :(


Iaf så kom ambulansen precis bakom oss när vi äntligen stannade vid hållplatsen men jag har ingen aning om hur det gick för den lilla tjejen, jag hoppas verkligen att hon klarade sig men det såg tyvärr inte ut som det. :(
Jag kan bara inte sluta tänka på bebisen och mamman som jag pratat med nästan hela vägen som var så glad över att äntligen blivit mamma.

Nu kommer jag aldrig mer våga ha Leo i vagnen på bussen, det var tur att han satt i mitt knä, annars kanske det hade varit han :(


Kommentarer
Postat av: Kaosets Gudinna

Fy fan vad hemskt!!!!! Finner inga ord... :-(

2009-06-19 @ 19:30:19
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men vilken jävla cpkärring!! jag hade blivit galen och sagt till! Nu för tiden krävs det inte mycket för att mitt humör ska slå om ;) Bara för att hennes unge säkert var ful och mongo för att hon var så gammal när hon fick den. Dom är bara avundsjuka egentligen vet du, avundsjuka på att dom väntade så länge med att skaffa barn, dom infertila kossorna!

Jag ska tvinga Erik att köra mig till ett stort tygvaruhus i sickla på söndag, ska köpa tyg till vagnen där, ska även sy en såndär praktisk blöjväska som jag såg att mamma på vift hade gjort :D har fått för mig att jag ska sy en mysdress till Max också, haha vi får se hur det går ;)



Pip till om du hittar eller lyckas göra nåt bra mönster. Jag fick tips om att göra mönstret av nåt gammalt lakan som man i sin tur lägger på suflettet och ritar av

2009-06-19 @ 22:34:18
URL: http://johannaslillasvarta.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fy faan va sjukt, ush vill skada den där busschauförren nu!! :S

2009-06-19 @ 22:39:45
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: Lina

Fyfan vad hemskt :-o.

Vilken jävla idiot som körde bussen!!!

2009-06-20 @ 09:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0