Sveriges nationaldag!

Har jag firat idag, en av dom få gångerna. Kan inte minnas att jag gjort nått speciellt någon annan 6e juni.
Men idag har lilla familjen bara varit med varandra och myst. Först tänkte vi åka till skansen, men eftersom att J inte jobbar på grönan i år så kostade det 110kr per person! Att gå på skansen lixom.
Jag som altid trott att det kostar typ 30kr...

Så vi fick göra annat, vi åkte bussen in mot stan och tänkte gå till kulturhuset, men så hamnade vi på 65an och då ville J att vi skulle ut på skeppsholmen. Så vi åkte dit och promenerade runt där ute i typ 2 tim.
Det var mys, J fotade och jag och Leo tittade, pekade och vinkade till allt. :)


På bussen tillbaka så fick vi hoppa av för att kungens vagn kom, dock tom. Så J kommer på den underbara idéen att vi ska stå och vänta vid avspärrningarna tills han kommer och åker mot skansen där han skulle vara kl 19 så att J kan ta en bra bild. Vi var där strax innan 18 och jag sa att jag tror det här kommer ta en jävla tid.
Nähä då säger J och knuffar sig längst fram, Leo blir trött, sur och kall efter 45 min och somnar. Jag som burit på honom hela dagen är också helt slut men J ska stå kvar...

När vagnen väl kommer så kommer en tysk turist och tränger sig framför J med sitt stora krulliga hår. J lackar och säger på alla språk han kan att hon ska försvinna men hon fattar inget, inte ens när han knuffas så fattar hon vinken. Nu ligger J i soffan och surar med en öl, eftersom alla bilderna som blev bra har halva hennes huvud med...


Nu har Leo somnat och surisen kollar på Fotboll. Intressant eftersom han frågar mig om reglerna stup i ett; älsk vad betyder offside, älsk varför fick han kort för det, älsk älsk älsk. Tur att man har 4 st bröder så jag för en gångs skull känner mig smartare än J... Så nu bänkar jag mig också i soffan och njuter av att ha all makten. ;)


Nu fick jag höra att matchen är slut, vi förlorade, men vi spelade ju också skämmigt dårligt. Så då kan jag lägga upp en del bilder från dagen ist..



Framme vid Modernamuseet, spännande med allt som rörde sig tyckte Leo



Leo vinkar till pappa :)



Fin sten om Sveriges första kringsegling av asien



Leo hittade en fin sten



Sen fick vi posa lite med den också ;)



Fin gränd :)



Utforska bussen är ett måste



Ett annat måste är att ha en flagga i papper, som höll i ca 3 sekunder



Efter en bra stund så skyndade dom sig förbi (enda bilden utan tantens huvud ;))



Victoria, Carl Philip och Madeleine fick åka egen vagn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0