Therese Johansson Rojo

Jag blir så jävla förbannad!
Nu har jag haft tid att sätta mig in i mordet på 16 åriga Therese Johansson Rojo, och jag förstår verkligen inte hur fan man kan göra nått sånt. Det är en sak att slåss, snacka skit, what ever. Men att planera och att övertala sin kille att verkligen Mörda en jämnårig tjej som man känner, det är fan rubbat!

Nu har jag också läst igenom dom hittills 331 sidorna i tråden på flashback som är underbart när man inte vill ha någon censur. Där händer dom ut dom som är annsvariga för det hela Tim Vrågård och Tove (Elisabet) Lind.
Det tycker jag är så jävla rätt. OM dom nu mot all förmodan skulle få "ungdomsvård" så blir det garanterat boden eller hassela, rena jävla lekstugorna där dom kan skaffa sig nya kompisar gymma, åka wakeboard, klättra klättervägg och göra annat skoj för mina skattepengar.

Det hoppas jag verkligen inte att dom får, nu fick dom iof sitta på kronoberg vilket många verkar vara emot eftersom dom är "bara barn". Bullshit dom är kallblodiga mördare båda två och ska behandlas som det också. Är man 16år så ver man vad som händer och man vet också straffet!

Varför har vi inget utlämningssystem med andra länder för skit huvuden som vi inte vill ha kvar i det här landet?



Skicka skiten till Guantánamobasen och låt dom stanna där!





Om det nu är som det ryktas att han har pryglat, strypt och sen puttat ner henne från en brant / stup / hoppbacke, så hoppas jag Verkligen att dom båda får Livstid, på USA vis och inte på svenskt jävla "rehabiliteras ut i samhället efter 2,5år" sätt.

Kasta bort nyckeln långt åt helvete!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Förjävligt att det blivit så.

MEN du har också varit 15 år va?... och fått vård för andras skattepengar...

Döm inte med rykten som underlag.

ALLA förtjänar en andra chans.

De kanske växer upp till bra människor de också.



Kram på dig hårding

2009-06-12 @ 12:11:42
Postat av: Anonym

2009-06-12 @ 12:12:50
Postat av: Gizzy svarar

Jo det är klar jag varit det. Däremot har jag aldrig fått vård för dom pengarna, det har aldrig varit någon behandlingsplan eller så utan det har varit just klättervägg, wakeboard, grönan, tomtits och annat skoj. Ingen rehabilitering, bara förvaring och aktiviteter.

Jag har väldigt svårt att tycka att ALLA förtjänar en andra chans, när det var i stundens hetta visst. Men inte när man planerat nått sånt här i flera veckor. Då är man inte riktigt frisk!



Dom Kanske växer upp till bra människor, men jag vill inte ta den chansen, när dom kommer ut och gör det igen, vad ska man säga då? "Oj då, äääh alla får en chans till, varsågod här får ni en till" eller vad?

2009-06-12 @ 13:07:22
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0