Äntligen!

Jag har hittat var min remiss är skickad!
Den gick först till öppna psyk på danderyd, vilket inte ens existerar, så den skickades vidare till akuta enheten på karolinska som bedömde det som inte akut (på vilka grunder då?) så dom skickade det sen vidare till något som heter Kronan i Sundbyberg! Det var dit skit läkar jävlen på bergshamra vårdcentral först ville skicka mig och jag sa Nej jag vill till danderyd, för där har jag varit förrut...
Men ikke, nu ligger den där och eftersom att karolinska inte tyckte att det var akut, utan att ens ha pratat med mig eller ha någon aning om vad det handlar om så tyckte inte heller dom att det var akut, så jag står på deras väntelista. Så runt OKTOBER ska jag ha fått komma på mitt första möte!

Vad är det för jävla fel på svenska sjukvårdssystemet? Jag och Rosie funderade här på om man ska ta en yxa och storma in på psyket och se om man fortfarande får vänta till okt...
Förmodligen inte!


Jävla Skit Sverige, fy faaan vad jag längtar till att få flytta här ifrån!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hmm, okej vad skrev läkaren i remissen egentligen, för tyvärr vet jag av erfarenhet att dom inte nekar än om man anses vara i akut behov av vård.

Då får man tid inom 1 vecka.

S¨å har det funkat för mej alla gånger.

Så vänd dej till läkaren som skrev remissen och fråga vad han/hon skrev, och fråga om han/hon kan göra något.



Krama



ps. Håller dock med om att psykiatrin är usel.

3-4 psykologer har gett upp på mej och sagt att jag kommer få leva som jag gör, må som jag gör tills jag dör, och har fått höra, kan inte hjälpa dej, för svårt, och förstår inte hur du orkar, följt av att psykiatrikern började gråta.

2009-05-26 @ 00:20:05
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: Jag själv ;-)

Jag vet inte vad hon skrev, hon var ju inte riktigt klok, jag fick inte berätta varför jag ville till psyk eftersom jag fått en akuttid och dom var tydligen bara på 5min. Vilket var intessant eftersom hon var 40min sen när jag väl fick komma in...

Men jag ska tillbaka till henne imorn för allergi mediciner så då ska hon fan få höra. :)



Det där med psykologer som gett upp har jag också varit med om den enda gången jag satt mig ner och pratat med en, slutade också med att hon grät och sa att hon inte skulle kunna hjälpa mig, Pinsamt! Fattar inte hur dom arbetar egentligen, trodde deras jobb var just att hjälpa dom som har det Svårt?!

2009-05-26 @ 18:09:18
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0