Jag överlevde! (igår iaf)

Jag klarade cyklingen galant, men det tog sin lilla tid eftersom det var maraton i stan = packat med puckon överallt.
Men det gick bra, 45 min tog det, tog tid från jobbet också, därifrån tog det 20-25 min. Så idag blev det cykeln till jobbet :)
Igår satt vi ute hela dagen, J har meckat med sina prylar och jag & Leo har gungat, lekt i sandlådan, i buskarna och med den lilla fågeln ungen som flög in i våran port och stannade hela dagen. Den var i porten och på trappen hela dagen.

Runt 18 tiden så fick vi för oss att åka på fest, det blev en skogsfest vid universitetet och vi drog med oss Jenny. Hon tyckte folk var konstiga och jag tyckte alla hade blivit gamla ;) vid 21 åkte vi hem för Leo blev kinkig av den höga musiken, sen var han nog trött också däremot så somnade han inte fören 23, aldrig mer att jag glömmer hans kvälls gröt.

Men då hade vi iaf tid att gå igenom alla Leos kläder i 50 och 56, tydligen har jag bra smak för Jenny ville ha allt, förutom det som vi fått av mormor som inte ens vi använt men det har jag full förståelse för ;) men det är väldigt skönt att bli av med alla kläder, slippa krånga med att sälja det på nätet..
Nu väntar jag bara på 68 kläderna jag beställt så ska jag packa ner alla 62 kläder också som är för små nu..



Natten var däremot inte alls lika kul, Jenny väckte mig vid 4 och kunde inte andas, hon är allergisk mot Hardy. Tidigare hade hon fått mina allergi tabletter som jag hade när jag var gravid men efter att ha sovit halva natten i samma rum som honom så gick det inte mer. Ett samtal till vårdguiden som direkt sa åt oss att ringa 112 och en stund senare hade ambulansen krånglat sig in på våran labyrint gård, backandes. Jenny som trodde hon bara skulle få andas nått i bilen och sen gå och lägga sig blev med tvingad till sjukhuset.

Jag kunde inte somna om efter det, J snarkade, jag mådde jätte dåligt och bara låg och väntade på att Leo skulle vakna, det gjorde han vid 7 så det var bara upp och ge honom mat och sen väckte jag J. Han fick gå upp och jag försökte sova till och från tills kl 10.30 gick upp och duschade medan J åkte och köpte frukost. Hann tyvärr inte äta så mycket, och inget te hann jag med heller innan det var dags att cykla iväg.

Så idag är en typisk skit dag, har tagit en av tabletterna nu när jag kom till jobbet. Ville inte göra det när jag skulle cykla eftersom jag minns hur jag blir, märker nu när jag svarar i telefon att jag inte kan prata ordentligt och jag biter ihop käkarna som bara den, inte bra men vad ska man göra...

Trodde inte det var så här jag skulle fira min första mors dag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0