Julmust och Påskmust, same same?

Jag har alltid gått runt och trott att Julmust och Påskmust är två helt olika saker, jag är övertygad om att det är J som har lurat i mig det eftersom han blir som besatt när Julmusten kommer till butikerna och fyller kylskåpet direkt..

Efter en lång diskution på lunchen och julmustens vara och inte vara så var vi tvunga att googla det för att undvika slagsmål :p
Men det är fortfarande inte någon riktig klarhet i det..

Vissa hävdar att det är exakt samma medan andra säger att det faktiskt skiljer sig!
Till och med Plus har tagit upp det här i ett program och inte riktigt heller kommit fram till något bra.

AB Roberts som säljer nästan all extrakt säger att det definitivt inte är samma sak.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro..






Enligt smaktester osv så är det viss skillnad mellan olika fabrikat.
Hittade på http://addictedtojulmust.se/ deras smaktest från förra året  ---->






Vad ska man tro igentligen?


Är det placebo, är julmusten godare bara för att man är gladare över julen?


Kommentarer
Postat av: Sandra

hmmm, varför inte bara ringa Apotekarnes o fråga?

2010-11-18 @ 09:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0