Försäkringskassan = Nya Gestapo

Storebror ser dig jo tacka fan (regeringen) för det...

Inte nog med att man är arg på debatt programmet nu på 4an om livstidsstraffen utan nu när man försöker ta ut 1 endaste vab dag från fk så tar det 1000år och 1000 dumma jävla frågor som dom inte har något att göra med över huvud taget, som dessutom hittills har tagit mig 28 min och nu får jag börja om från början, för man fick inte trycka på bakåt knappen!!

Helt fucking amazing att det är ens lagligt (?) att driva ett statligt företag så jävla dåligt som dom gör!

Så här "lätt" är det då att anmäla att jag varit hemma en dag förra veckan med Leo när han hade feber
Det börjar redan på första sidan...
Problem nr 1; en stor söd ruta ploppar upp med texten "Du begär tillfällig föräldrapenning för tid före anmälningsdatum och måste ange orsak till varför du inte gjorde anmälan den första dagen du avstod från förvärvsarbete. Fyll i orsaken i textfältet längst ner på sidan och klicka sedan på "Spara dina val"."
Okej, orsak nr 1, han var sjuk för första gången och där med väldigt krävande, hade jag ringt hade dom inte hört nånting. Orsak nr 2, det var första gången han var sjuk, med deras oerhört enkla regler och enkla hemsida (ironi) så är det inte så enkelt att veta att man måste ringa exakt den första dagen annars är det döden...
Orsak nr 3, jag ringde faktiskt, fast direkt på morgonen efter och hon sa att jag kunde göra det via nätet när jag hade tid, dvs idag, 3dagar senare när han är frisk...

Ja det var första sidan det, ska bara klippa in mina orsaker och gå vidare till nästa sida med nya problem ;-)

Ange hur många timmar och minuter som motsvarar en hel arbetsdag för dig...Ja vad menar dom, just den dagen, eller rent a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0