Min nya "ta hand om mig själv" - plan

Jag har beslutat mig för lite förändringar så här på kvällskvisten;

  • Det blir en ny tatuering för att symbolisera min (förhoppningsvis) väg tillbaka.
  • Sluta röka, igen, men med all stress just nu och allt annat så hamnar det en bit ner på listan, men det är med iaf. :)
  • Jag behöver semester, en time out och det finns bara ett ställe för det, Thailand. Har iprincip bokat en 3v semester i aug, måste bara få med J på noterna och betala.
  • Jag måste börja be om hjälp ist för att gömma mig och ignorera alla.
  • Äta bättre, eller framför allt åtminstone äta nånting, J har rätt inget blir bättre för att jag struntar i att äta.
  • Jag Ska börja cykla till jobbet, inte varje dag kanske men för att få lite motion, bli lite slimmare men framför allt;
  • MÅ BÄTTRE, det är det stora målet alla punkter. Just nu känner jag mig sjukt peppad men jag vet att det kommer upp som en sol snart kommer ner som en pannkaka, det är därför jag skriver ner det också.

Men det är en plan iaf och en bit på vägen, hoppas bara att läkaren har ett bra besked imorn och säger att hon fått danderyd att ta in mig på en gång så jag slipper vänta tills oktober. Men vi får väl se, vården är ju vården.. Finns tydligen flera knäppskallar där ute. ;)
Men det var samtalet med läkaren idag som fick mig att tänka till, hon var förvånad över hur glad Leo faktiskt är, tydligen så smittar man oftast av sig på barnen eftersom dom känner hur man mår. Jag har iof varit väldigt noga med att inte visa mig ledsen för honom och vänta tills han sover eller tills J kommer hem och kan ta honom så att jag kan gå utan. Men jag vill inte att min lilla solståle ska se mig ledsen. Om jag klarar av att hålla mig någelunda glad när han är vaken så borde jag klara det annars också för snart är han så stor så han kan genomskåda mig.
Så nu ska jag bara försöka hålla mig till min lilla lista...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Varför är du så deppig? Du har ju J och världens bästa Leo, bostad och jobb. Inte många som har det :-))

2009-05-29 @ 08:56:15
Postat av: Kim o Leo

Jag vet faktiskt inte, det har bara blivit en ond cirkel och mycket gammalt skit har kommit ikapp mig nu som jag ignorerat i flera år. Så nu måste man ju gräva i allt det där och det är mindre kul...

2009-05-29 @ 12:07:10
URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0