I knew i shuldent..

Fan vad dum jag är..
Dels för att jag själv på egen hand slutat tvärt med mina mediciner, stolt över mig själv som inte stoppat i mig ett enda piller på över två veckor.
Men jag är ju också helt mongo som går in på FASS och läser bipacksedeln för mitt sertralin som jag borde ta, det första som står är att man är helt dum i huvvet om man inte trappar ner i flera månader..
Men eftersom jag känt av så sjukt mkt biverkningar den sista tiden så ville jag inte fortsätta.
Nu får jag tydligen leva med abstines och extrema biverkningar i flera månader ist, tack för det jävla skit läkare som inte har haft någon minsta uppföljning efter att ha satt mig på Max dosen!

Vad trött jag blir..
Jag vill ju hemskt gärna klara mig helt utan mediciner i livet men eftersom jag fått nästan varenda biverkning som går att få så kommer det nog inte hända på ett tag..
Men nu har jag iaf en anledning till allt, varför jag är så fruktansvärt jävla aggro helatiden, varför jag börjat gnissla tänder, varför J inte får ligga, varför jag fått jordens problem med maten, är konstig, svettas som en gris på nätterna, skakar, sticks och flimmrar..
Jag visste att det var medicinen!

Jag mår hellre skit som innan än som det är nu, skit plus alla biverkningar!
Efter helgen så är det jag som tar reda på vem det är som har ansvaret för min medicinering och kör upp nått stort i arslet på henne, jävla fit.. Aggro var det ja..
Varva ner lite och glömma bort det under helgen!
Wooosha bitch!

På med party musiken och masken, ikväll ska jag ut på äventyr då kan man inte ha det här i huvudet..

Kanske ska be J skicka med lite lugnande, just in case..


Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 patient av 10): sömnlöshet, yrsel, sömnighet, huvudvärk, diarré, illamående, muntorrhet, utebliven utlösning, trötthet. Vanliga biverkningar (förekommer hos 1-10 patienter av 100): halsont, anorexi, ökad aptit, depression, känna sig konstig, mardrömmar, ångest, upprördhet, oro, minskat sexuellt intresse, tandagnisslan, domningar och stickningar, skakningar, muskelsträckning, onormal smak, bristande uppmärksamhet, synstörningar, öronringningar, hjärtklappning, värmevallningar, gäspningar, magont, kräkningar, förstoppning, orolig mage, gaser, utslag, ökade svettningar, muskelvärk, sexuella störningar, potensproblem, smärta i bröstkorgen. Mindre vanliga biverkningar (förekommer hos 1-10 patienter av 1 000): luftrörskatarr, rinnande näsa, hallucinationer, kraftig lyckokänsla, likgiltighet, onormala tankar, kramper, ofrivilliga muskelsammandragningar, onormal koordination, inte kunna vara still, minnesförlust, minskade känslor, talsvårigheter, yrsel när man ställer sig upp, migrän, öronont, snabba hjärtslag, högt blodtryck, vallningar, andningssvårigheter (eventuellt med väsljud), andfåddhet, näsblod, problem i matstrupen, svårigheter att svälja, hemorrojder, ökad salivavsöndring, störningar i tungrörelserna, rapningar, ögonsvullnad, mörklila fläckar i huden, håravfall, kallsvettning, torr hud, nässelfeber, inflammation i led och ben, muskelsvaghet, ryggont, muskelryckningar, behov att kissa på natten, oförmåga att kissa, ökad urinmängd, behöva kissa oftare, problem med att kissa, vaginal blödning, sexuella problem hos kvinnor, sjukdomskänsla, frossa, feber, svaghet, törst, viktnedgång, viktuppgång. Sällsynta biverkningar (förekommer hos 1-10 patienter av 10 000): tarmproblem, öroninfektion, cancer, svullna körtlar, högt kolesterolvärde, lågt blodsocker, fysiska symtom på grund av stress eller sinnesrörelse, läkemedelsberoende, psykotisk störning, aggression, förföljelsemani, självmordstankar, sömngång, för tidig utlösning, koma, onormala rörelser, svårigheter att röra sig, ökad sinnesförnimmelse, störd sinnesförnimmelse, grön starr, problem med tårflödet, fläckar framför ögonen, dubbelseende, ljuset sticker i ögonen, ögonblödning, förstorade pupiller, hjärtattack, långsamma hjärtslag, hjärtproblem, dålig cirkulation i armar och ben, täppt i halsen, snabb andning, långsam andning, talsvårigheter, hicka, blod i avföringen, ont i munnen, sår på tungan, tandproblem, tungproblem, munsår, problem med leverfunktionen, hudproblem med blåsor, utslag i hårbotten, onormal hårstruktur, onormal hudlukt, bensjukdom, minskad urinmängd, urininkontinens, svårigheter att kissa, kraftig vaginal blödning, torr vagina, rodnad och smärta i penis och förhud, underlivsflytning, förlängd erektion, utsöndring från brösten, bråck, ärr på injektionsstället, minskad läkemedelstolerans, gångsvårigheter, onormala laboratorievärden, onormal sperma, skada, kärlutvidgningsoperation. Efter marknadsföringen av sertralin har följande biverkningar rapporterats: minskat antal vita blodkroppar, minskat antal blodplättar, lågt värde av sköldkörtelhormon, endokrina problem, låga blodsalter, hemska onormala drömmar, självmordsbeteende, problem med muskelrörelserna (som att röra sig mycket, muskelsträckning och gångsvårigheter), svimningsanfall, onormal syn, problem med blödningar (t.ex. näsblod, magblödning eller blod i urinen), inflammation i bukspottkörteln, allvarliga problem med leverfunktionen, gulsot, hudödem, hudreaktion mot solen, klåda, ledvärk, muskelkramp, bröstförstoring, oregelbundna menstruationer, bensvullnad, problem med koagulationen och allvarlig allergisk reaktion.

Kommentarer
Postat av: imstar@soclog

En plastlåda :D haha!

2011-06-02 @ 17:01:02
URL: http://imstar.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0